torsdag 16 januari 2014

Men det var ju själve f....

Well, hade ju tänkt ta en vilodag men det gick inte. Körde en timme x-trainer som vanligt. Tycker det känns bra att kunna nöta länge trots att det bara är en halvmaraton jag ska springa så vill jag ha rörelsemönstret i bena. Tog även ett intervallpass i Stakmaskinen då det gick käpprätt åt pipsvängen. Hade god fart på armarna när jag plötsligt slår i armbågen i en plåtkant på maskin. Stort hack i armbågen och blodet droppar. Men va fan tänkte jag. Jaja, tvättade med sprit och satte på några plåster. Tydligen såg jag svimfärdig ut för en kvinna som var o tränade också tyckte jag borde sätta mig ner en stund o vila... Är ju inte alltid så smart och jag var väl inte där för att vila tänkte jag så jag gjorde klart mitt pass. Kan väl erkänna att det gick lite trögt men skyller på att jag hann kallna...
Kollade förresten vädret inför nästa helgs äventyr o just nu är det skräpväder där. Nästa Lördag skulle det vara runt 15 grader men några till hade varit skönt när jag för en gångs skull ville slippa att bylsa på mig. Kolla här: http://www.yr.no/sted/Marokko/Marrakech-Tensift-Al_Haouz/Marrakesh/langtidsvarsel.html
Jaja, det hinner väl bli bättre till Söndan tänker jag :-)

Mer då? Jo, får förhoppningsvis hem en del tuffa grejer till projektbilen i morgon. Det ska bli så skoj. Bilder kommer på det. Väl värt väntan kan jag lova och ett steg framåt i pysslandet...

Min polare Bernth som hjälper mig med diverse, bl.a. satte han ihop min bakaxel med bravur håller ju även på med ett projekt som får mitt o mångas att blekna. Kolla in hanses blogg här: http://58sevieldo.blogspot.se
Han är otroligt duktig på plåt o mekanik så bilen hans kommer bli i världsklass. Vet dessutom att underarbetet är mästerligt utfört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar