lördag 11 januari 2014

Phuuii, projektpyssel...

Har ju tränat mer eller mindre varje dag/kväll den här veckan men idag blev det verkstan. Har donat med bilen i exakt 12 timmar i sträck med undantag för kaffepaus och ev någon matbit typ men trots allt detta pyssel finns inte en enda bild att visa för det syns knappt vad jag gjort,
Bladfjädern bak har tagits dän o monterats tillbaka gud vet hur många ggr Karaktärsdanande att baxa runt på ett bladfjäderpaket o en bakaxel om vartannat :-). Jag har mätt, kontrollmätt, gjort om, tagit isär o vänt på't i princip hela dan men nu så tror jag det är bra. Gjorde om några fästen bak i ramen som dämparna sitter i så nu går boxningen dit utan problem, alltså förstärkningsplåtarna på ramen.
Behöver dra i några helicoil i bakaxel-klumpen men det får bli nästa vecka. kanske dags att börja dra lite bromsrör faktiskt. Borde få mina huvudbromscylindrar nästa vecka så kanske ingen dum ide att ligga som lite i förkant...?
Hmm, 14 dagar kvar till halvmaran i Marrakech dessutom. Ska bli otroligt skoj även om jag bara är där i tre dar. Tänkte testa några mil i snön innan jag drar men formen känns helt ok.

Fick förresten ett brev från en Mrs. Maria Jose G. Beato i Barcelona. I brevet stod att en familj råkade ut för en olycka strax utanför Barcelona 2011 och de hade samma efternamn som jag har och samma ursprungsland. I brevet stod att det satt 1250000000 USD på ett konto i samma bank där avsändaren jobbar... Hon ville jättegärna hjälpa mig att få pengarna mot 40% av summan... Det stod även att jag skulle kontakta hennes man pga hennes dåliga Engelska och allt skulle skötas diskret för en Smooth transaction...
Det som är mysko är att för 2 månader sedan fick jag ett likadant brev från ett Juristbiträde i Canada och där hade en annan familj tragiskt nog omkommit o de hade OCKSÅ samma efternamn o ursprung som mig... Måste ha släktingar praktiskt taget överallt va ;-)
Well, jag gjorde det enda logiska o ringde upp kontaktpersonen i Barcelona o frågade hur detta ska gå till, jag menar, så mycket deg kan man inte lämna hur som helst eller...?
Mannen i andra änden o jag hade ett långt samtal, han frågade några ggr efter mitt namn men det behöll jag för mig själv men tydligen ska jag alltså maila mina kontaktuppgifter till emailadressen som var bifogad så skulle allt lösa sig smooth.... Hajar ni 1250000000 USD...?  Det låter ju nästan för bra för att vara sant eller...? Haha wtf? Går folk på det där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar