torsdag 9 januari 2014

Pyssel o sånt...

Well, tänkte att iom det händer grejer med min motor så borde jag ta tag i lite kringutrustning så det gamla olje-tråget lyftes raskt fram ur gömmorna. Rosten blästrades raskt bort och men va tusan nu då...? Rosthål??? Håhåjaja, bara att börja svetsa då.



Nyblästrad o fin.


 Gammalt borrhål som måste läggas igen.

 Och rosthålet mitt under.

 Värre från insidan. En hel del gröpper som troligtvis kommer ställa till problem om de ej åtgärdas.

 Slipade ur skapligt och borrade med en 1,5mm borr rätt igenom på flera ställen.
Tycker det blir bättre då faktiskt.

 Typ såhär...

  Svetsade med lagom ström från utsidan.
                                     

Och brände på ordentligt från insidan efteråt. Får för mig att det är bättre.
Försiktigt utifrån så det byggs upp ett tjockare skickt innan jag krämar på typ...

 Nogrann slipning, inte så mycket för utseendets skull utan för att få bort alla svetsloppor.
Inget någon vill ha i ett oljetråg.

 Har pyttsat i en del förtunning i oljetråget för att kolla ifall det är tätt eller om svetsen ska fram igen.
Idel pyssel :-)

Mer? Jo, hade tänkt träna igår så jag bytte om och tog en uppvärmningsjogg bort till gymmet, ca 1400 meter. Väl där så konstaterade jag att mitt entre-kort behövde fyllas på. Ååh, vad göra? Kubba hem o fixa eller....? Jag tar en joggingtur istället så stegen styrs runt vanliga rundan runt sjön. Gillar ju att springa i mörker och trots att jag var på tok för lätt klädd, inte lättklädd alltså, haha, utan ja, ni hajar... Hur som, grusvägen dök upp o allt flöt på och rätt som det är ser jag ett brunnslock framför mig och tar ett skutt för att göra ett rejält avstamp på själva brunnslocket... Det jag inte tänker på är att det är väldigt sällan jag sett nått brunnslock på en grusväg och i synnerhet denna. Döm om min förvåning när det visar sig vara en skaplig vattenpöl istället. Wtf, iskallt lervatten kändes väl sådär, haha. Jaja, inget att göra åt då men jag kände mig rätt korkad :-)
Löp-inspiration? Ofta innan ett pass eller en löprunda så spelar jag den här: http://youtu.be/Wl0GDZIntB0
Gillar låten och hon springer jäkla snyggt, naturligtvis inte lika snyggt som Franka Potente i filmen Lola rennt, eller Spring Lola som den felöversatt heter på Svenska. Hon springer snyggt kan jag lova. Kolla filmtrailern här: http://www.imdb.com/title/tt0130827/?ref_=fn_al_tt_1

En Dagens låt och ett filmtips. Båda rekomenderas starkt. Trust the fat guy ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar