torsdag 24 maj 2012

40km kvar

Hey there. Om ni nångång får för er att stanna där jag gjorde halt igår, i Hospital de la Cruz, gå vidare för tusan!!! Helt värdelöst matställe, fanns bara ett nämligen, med helt kass personal. Knalla 1500 meter till så blir det bra. Nog om detta. 07.00 klippte jag iväg i morse på lätta steg, nåja ;-) men skönt var det. Vägrade äta frukost där så jag gick i 1 timme innan jag hittade ett ställe. Skönt med lite mat men va fan, de har ju bara Tostadas o det tröttnar man på kan jag lova men det är bättre än ingenting. Well, traskade på som vanligt, ensam men man stöter alltid på folk man kan växla några ord med om man vill. Kom till en by som heter Palas de Rei och där träffade jag på ett gammalt spanskt par som har hängt på länge, brukar stråla samman med de nån gång då o då, de kan ingen engelska och de pratar på som bara den varje gång vi ses. Lite spanska klarar jag så det går fint men oftast så skrattar jag bara för de pratar så fort :-) För övrigt mår jag kalas, glad och fridfull. Lite ont i fötterna men Its the Camino you know... Saknar familjen och vännerna så klart men vet att det snart är över. Träffade på en gammal man från Irland o vi gjorde sällskap en stund. Han höll på med välgörenhet så jag berättade om min ide med cancerfonden och sa att jag hoppades att mina fina kunder o vänner skänker en slant till nån fond som låg de varmt om hjärtat också ;-) Men, tror det blev 39 km idag, 50000 steg lite drygt, blev lite snurrigt i en by jag gick igenom så jag har lite dålig koll. 40 km kvar till Santiago. Som en promenad i parken va? Det är hett som satan på dagen så helt enkelt är det inte men det går. Vräker i mig massor med vatten kan jag lova. Ribadiso heter byn jag stannat i, tänkte gå längre men det räcker för idag. Det låg ett schysst härberge bredvid vägen och jag hinner i morrn, förhoppningsvis...... Hörde förresten om en elitidrottare som hade gjort Caminon på 8 dagar. 790 km på 8 dagar.... Skapligt. Dessutom så är det tydligen en som går den en gång i månaden, året om. 25 dagars vandring, 5 dagar vila. Say no more...

4 kommentarer:

  1. Utrolig flott prestasjon - bare en "sjarmøretappe" igjen så er vandringen over. Her hjemme "snør" det ... men det er 25 grader og strålende sol så det er dessverre aske! Det brenner i lyng og gress fra Kausland og utover mot Telavåg og "ditt sted" Golta! Håper de får kontroll over det snart :-) Lykke til med dagen i morgen!

    SvaraRadera
  2. Huff da. Ja, håper det går fint. Man vet aldrig vad aske-skyer kan ställa till med...
    J

    SvaraRadera
  3. Tja Johnny viste att du skulle fixa det, bara som en vandring i parken kvar härligt en vandrings man ,men en HD är inte dumt det häller vet jag att du brukar säja, ha det bra kompis
    strångt gjort Bernth

    SvaraRadera
  4. Thanx man. Vi ses snart.
    J

    SvaraRadera