torsdag 3 maj 2012

Walking for love

Hallo. Startade 05.45 i morse. Kolsvart og helt själv förutom en massa sniglar överallt. Hade pannlampan på och det var nästan magiskt ute och lite osäker blir man men det sitter små stolpar uppe med pilar på, ibland är det målat en gul pil på ett träd eller en sten, kom strax in i en öde by, troligtvis för att alla sov, men även där så är det pilar som visar vägen eller små snäckor uppe på väggarna eller på trottoarerna så om man bara har ögonen öppna och tolkar tecknen rätt så är det inga problem att hitta... Tog drygt 2 timmar innan jag hittade ett ställe som serverade frukost så magen knorrade en del. Tröstar mig med att det spanska kaffet är värt att vänta på. Knallade så vidare genom ett bedårande landskap,med olivodlingar bland annat,  stötte på en hel del pilgrimmer men tycker det är meditativt att gå i mina egna tankar ibland.så de passerades raskt. Fick en komplimang av en som sa att det syns att du är stark som en oxe när du går i uppförsbackar. Kul sagt. Vem jag, typ :-) Kom ifatt en dansk kvinna som hade fruktansvärt ont i sina fötter så jag erbjöd raskt lite fotmassage som hon genast tackade ja till. Kjekt att kunna hjälpa till när någon har ont. Hur som helst, 44127 steg senare, när 30 km hade uppnåtts så var jag framme i dagens etappmål. En by som heter Estella med fantastisk arkitektur. Ska ut o fota lite men har fortfarande inte lärt mig att lägga in bilderna från kameran till datorn men de är, precis som det spanska kaffet, värda att vänta på. Tragiskt att jag inte lärt mig det men jag är väl inget snille kanske... Formen är hyfsad, marginell träningsvärk, några små skavsår på vänsterfot men inget att bry sig om och fördelen med att högern är svullen, förutom att man inte somnar till när man går, är att den rör sig inte i skon så där är det omöjligt att få skavsår. Bra att jag har sån flaks ;-) Pratade med en man igår från Usa och han gick för kärleken till sin fru som pga en fotskada inte kunde gå själv. Blev rörd till tårar. Folk öppnar sig på Caminon, det är ett som är säkert i varje fall.

3 kommentarer:

  1. Ohla viking! Bärsärkatakt över de Spanska nejderna, du har kängat fram en etapp längre än vad vi gick på 6 dagar =). Du får tuta i hornet så att de Franska mountainbike-pilgrimerna håller sig ur spår! Hann du se den fantastiska bron i Puente la Reina? Det var där vi bröt för att fortsätta året efter...It´s a long way to Santiago! / Kristina

    SvaraRadera
  2. har varit utan internet i ett par dagar så jaghar inte kunnat följa dina äventyr. är lite impad över hur du forcerar framåt.

    uffe

    SvaraRadera
  3. Hallå där. Jo bärsärk var ordet Haha. Bron har jag sett, arkitekturen här är ju sagolik. Hallo Uffe. Inget internet.... Hur tusan gick det till.. Men kul att ha er båda "här"
    Johnny

    SvaraRadera