lördag 5 maj 2012

Vingklippt

Dystert idag. Var tvungen att träffa en doktor igår som uttryckligen sa att jag måste vila. Han sa,your leg is not good, you must rest for 2 days, if you not rest, you not gonna walk anymore... Så jag tänkte göra så här. Vilade mycket igår, använde ispåsen när jag skulle sova, har använt den nu på morgonen och benet känns bättre, men, att vila känns svårt, hur dumt det än låter, dagens mål ligger knappt 29 km bort och det är ett berg med 2-300 meters stigning i vägen och nedför mer än 10% så jag tar bussen förbi berget och går de sista 11 km. Där fick jag för att vara stor i käften men nångång ska väl jag lära mig. Tänkte dessutom gå i sandalerna för att få lite ombyte. Skäms som en hund och hoppas jag inte gör någon besviken... Hatar innerligt att vara skadad ;-(

3 kommentarer:

  1. Pilgrim!
    Du befinner dig på caminon av olika anledningar,som du kanske inte ens vet om än. Det kommer inte vara helt samma Johnny som kommer tillbaka till Sverige oavsätt om du går hela vägen, bryter eller tar bussen en bit. INGEN har rätt att bli besviken, inte ens du själv,om du tänker efter, du har redan uträttat stordåd.
    Jag vet detta för att jag själv är en kaxig jävel å varje gång jag försökte forsera ngt så såg universum till att jag fick mentalt och fysiskt, börja om från 0...att stanna upp för reflektion är lika viktigt som att gå framåt.
    Vägen till Logrono går ändåså brevid motorvägen en bra bit å är super seg.
    Perfekt ställe för rehab är Nájena, staden efter! Fantastisk kyrka, ermitlämningar( har sett ut min egen håla som jag ska åka tillbaka till=))Helt klart en helande liten stad, full med storkar dessutom.Så du kanske får passa dig ;)
    Lyssna på farbror docktorn! å Stor kram / Kristina

    SvaraRadera
  2. Visa ord som jag tackar för. Sant, Caminon gör nått med en. Storkar är kul att se på. Mäktiga fåglar.
    Johnny

    SvaraRadera
  3. Det är inge att skämmas för är grymt imponerad av hela grejen ändå. Du MÅSTE dock vila så inte benet blir värre. Du har inte bråttom till nåt så stanna upp och vila benet, och hoppas det blir bättre.

    SvaraRadera