tisdag 22 maj 2012

Sväva på moln

Hola amigos. Började traska ner från berget ca 07.30 i morse. Ingen stress nu, bara tranquilo vet ni. Molnen var så långt ner så det kändes som att sväva på moln. Nästan kallt men helt fint. Kom ifatt ett jäkla trevligt par från Danmark. Vi pratade länge om ditten o datten, tiden går fort då så snart var det dags att skiljas men vi lovade att höras / ses igen. Traskade vidare og trivdes med tystnaden. Stannade sen i en liten by för lite juice och en kaka och helt plötsligt kommer ett par, mor o son gående som jag inte sett på säkert 10 dagar. Kramkalas och leenden. Kul som tusan, hade tänkt mycke på de och de på mig. Vi gjorde följe en bit men sen var det dags att skiljas åt. Känns lite som livet ibland. Man möter personer man tycker om och sen går man skilda vägar vare sig man vill eller inte... Solen började värma och jag gick genom ett fantastiskt landskap. Ängar, ek-skogar, dalar, fjäll. Grönskande grönt, lukter, allt ggr 10 kändes det som. Stannade vid ett kastanjeträd som var 800 år gammalt med en diameter på nästan 3 meter... Skapligt eh? I en liten by jag gick igenom så stod det en gammal gumma där med hemgräddade pannkakor. Man fick en och betalade det man tyckte det var värt. Gott o nyttigt så hon fick 1 euro. Vandringen o naturen idag var så otroligt skön. Well, 37 km och ca 50000 steg senare så dök det upp ett Härberge, några km innan staden Sarria. Härberget låg jättefint till så jag vek av där, nöjd med mitt beslut. En katt låg o sov inne på mitt rum så jag visste att det var rätt ställe för mig. Vet inte om man kan kalla det en by men den heter San Mamed del Camino. Rekomenderas varmt. Ska verkligen försöka få in lite foton men jag är helt kass på allt sånt. Men jag ber er, mina vänner, tålamod... ;-) Knappt 120 km kvar till Santiago, låter kanske märkligt men det är pirrigt. Bara 120 km dessutom. Jag menar, att gå till affären hemma kan bära emot men här så känner jag, aah, bara typ 18km till nästa by tex... Jag går dit osv. Skummelt va?

2 kommentarer:

  1. Hei! Har du ikke gått mye fortere enn hva du trodde!? Bare noen dager igjen så er du "i mål" ... om ikke jeg har misforstått?! Tenker det både blir godt og vemodig! Riktig god tur videre... Klem SK

    SvaraRadera
  2. Trudde aldrig jag skulle klara 30-40 km per dag så det har gått nye fortare ja men känns bra. Det blir en speciell känsla att komma til Santiago. Många tankar...
    J

    SvaraRadera