torsdag 24 maj 2012

52500 steg senare

Howdy. Hoppas ni gillar bilderna. Fler kommer snart. Träffade ett par från Mallorca på härberget igår. Koseliga som tusan. Jag berättade att jag hade jobbat där för 25 år sen och har minnen som fortfarande värmer mig. Sov som en stock och var redo strax efter 7 i morse. Dimmigt men inte kallt alls. Gjorde sällskap med en gammal stöt från england som gjort Caminon flera ggr. Vi stannade i en håla där han visste de hade gott kaffe. Vi pratade motorcyklar o kvinnor. Han önskade att han var lika ung som mig sa han:-) Well, vi skildes åt o jag traskade på. Hade ett mål i sikte men visste det skulle bli tufft idag. Närmare 30grader frestar på nämligen:-) Hur som, vandringen gick genom sagolika ek och tall-skogar. Lagom klättring o en hel del neråt. Kom efter några timmar till Portomarin, en liten by som det ligger  vid en jättestor konstgjord sjö. Entrén in till staden var magnifik. Bilder kommer på det också:-) Men, där skulle jag inte stanna så jag gick på. Solen värmde som satan kan jag lova men vid 16tiden, drygt 41 km och 52500 steg senare gjorde jag halt i  Hospital de la Cruz. Hade gett mig den på att när jag stannade idag så skulle det vara mindre än 80km kvar till Santiago och det blev det. 79km, alltså kanske 2 dagars vandring kvar för en gammal blästrare... Aint bad at all eh?

Vill vakna på lördag morgon och INTE ta på mig ryggsäcken, INTE knyta på mig vandringsskorna utan bara glida i sandalerna o skjortan. In på en bar, beställa nått gott o bara ta det lugnt. Låter skönt va? Vet att jag inte är framme än men men, kanske kanske:-)

3 kommentarer:

  1. Hey Pilgrim, reflekrera över det här när du dricker din kalla goda öl!
    Helige Franciskus - Johannes av korset - Teresa av A´vila - Heliga Birgitta - Paulo Coelho - Blästrare Johnny Persson! Häftigt va?
    Lycka till med de sista milen! Åka hoj till världens ände måste ju vara det perfekta avslutet på denna bragd =) The final coutdown / Kristina

    SvaraRadera
  2. Bilderna kom yes, hoppas själen får sig en holmgång nu så du kommer hem med ett inre lugn..Ha det Fille

    SvaraRadera
  3. Hello there. Jo det ska bli otroligt skönt Kristina. Häftigt blir det.

    Vi snackes hemma Fille. Ha de tills dess
    J

    SvaraRadera