fredag 4 maj 2012

Frispel...

Så, idag blev det en kort tur. Drygt 33000 steg och 21 km ca.Det är ju inget öppet så tidigt så det tar en stund innan man får frukost men ska väl skärpa mig vad det gäller både frukost och vatten. Högerbenet är inte att leka med så idag gick det tungt. Fick dessutom skäll av en sköterska här på härberget. Hon misstänkte vad det var för fel o frågade hur mycket vatten jag drack per dag... Mmmmm ca en halvliter svarade jag, känner inte behov av mer heller... Hon fick ett litet frispel och frågade vilken färg jag har på mitt urin, when you peepe sa hon... Men vi har ju nyss träffats sa jag... Haha, nejdå, men hon sa att minst 2 liter om dan annars jävlar, så hon har tvingat på mig en flaska med 1,5 liter och sitter nu och håller koll på att jag verkligen dricker upp det... En annan kul grej, igår kväll efter mässan så gick jag till ett kafe, behöver ju kaffe vet ni, därinne sitter det säkert 14-15 äldre kvinnor och spelar kort medans filmmusiken från Pulp fiction dånar ur högtalarna... Skumt val men vad vet jag om spanska kvinnor... Los Arcos heter byn förresten som jag är i nu det och är en koselig liten by, vilket de flesta är förstås. Gruvar mig lite för morgondagen, 28 km, har gått längre förvisso men idag funderade jag allvarligt på vad jag håller på med... Men, skam den som ger sig.      En grej som jag egentligen borde ge blaffen i är att häromdagen hör jag några från Usa som snackar och den ena säger, Well you now, i really dont want to use any modern technology when i do this just to make it more real you now, och så visar det sig att de får packningen tranporterad mellan etapperna och har förbokade hotellrum... Hade jag inte varit så from och fredlig så hade det klickat rejält för mig.

6 kommentarer:

  1. Jag är jävligt imponerad Johnny, stolt över att vara din vän! Keep up the god work! / Conny

    SvaraRadera
  2. Bwhaaaa! 1/2 liter vatten!!!??? Varför tror du jag pratade vattenslang? Du kan ju fylla på var 4e km i en "fontän" ibland smakar det underbart ibland badbassäng! Klunka på nu, så kommer du till nästa lite större, smått mysko stad - Logrongo, i morgon!Du kliver in i Rioja distriktet! govin blir det till middagen... å vatten ;) / Kristina

    SvaraRadera
  3. Utrolig imponerende Johnny - sta som få så klarer du nok dette! Pass litt bedre på deg selv og god tur videre :-)
    SK

    SvaraRadera
  4. ... glemte å si at det er kjekt å lese dine flotte beskrivelser av turen! Kanskje du burde skrive bok etterpå?! SK

    SvaraRadera
  5. Glömde svara på det här igår. Värmande ord. Tack, även till Kristina för att hon skäller på mig ;-)
    Johnny

    SvaraRadera
  6. Alla skäller på dig Johnny!!!! Vad kan vara orsaken? Drick vin och var som en vanlig människa
    Michael

    SvaraRadera