måndag 7 maj 2012

Azofra

Hola. Blev lite längre än planerat. Najera var inte koseligt så efter ett mindre stopp där, vätskepaus alltså, tog jag beslutet att knalla vidare. Jag traskade på och hamnade i Azofra vilket betyder totalt 33100 steg, och ca 22km. Känns skapligt men är fortfarande försiktig när jag går och ispåsen är min bästis ett tag till. Azofra, ca 500 innevånare och härberget här är kjempekoseligt. Landskapet på vägen hit är böljande med vinodlingar och fler gröna nyanser än jag trodde var möjligt. I fjärran ser man fjäll med snö på toppen, en örn cirklar runt ett fält som lyser starkt gult. Hade jag varit vykortsfabrikör så hade jag haft svårt att behärska mig ;-) Inte speciellt mycket asfalt och lagom kuperat var skönt. Börjar bli rask i uppförsbackarna igen men håller igen för att inte förvärra nått.

2 kommentarer:

  1. Buenas noches!
    Nu är nu ute på, för min del, otrampad mark, så nu får jag läsa å lära tills min slutspurt på 55 mil =)Några glada hejarop efter en sur uppförsbacke kan jag fortfarande bidra men..eller nypa dig i örat om du slarvar med hälsan igen.Det ser helt klart ut som att du kommer att klara det du vill uppnå! Ciao/ Kristina

    SvaraRadera
  2. Hmf! Om man hade läst igenom innan man publicerade hade det stått
    -Nu är du ute på....men nu är det nu, å sovdax strax / Kristina

    SvaraRadera