måndag 7 maj 2012

Smala gränder och vingliga gator

Strax efter 6 på morgonen lämnade jag Navarette, dess smala gränder och vingliga gator av kullersten. Lite dunkelt ute men man hittar pilarna ändå fast några sitter på märkliga ställen, slarvigt målade på en vägg eller ett träd. 

Skönt med en riktig slappardag igår, målet nu är 17km bort, Najera heter byn och har ca 7000 innevånare. Med lite flax så slipper jag regnet för Riojas röda gjord grisar sig tydligen fast ordentligt. 
Tänkte göra ett depåstopp i Ventosa för lite kaffe.

4 kommentarer:

  1. Rioja är en fantastisk del av Spanien pastelerior, bodega med goda viner. matställen med typisk spanska mat. Kan det bli bättre Johnny fast du smakar väl inte på det goda vinet

    SvaraRadera
  2. Hej Johnny! Härligt att du aldrig slutar att förvåna! Vore kul om vi kunde få till ett porträtt i tidningen om hela knasbollen JP.
    Jag har också en blogg: www.blogg.pyspunka.skivstallet.se
    Fick ett litet flickebarn på 922 g. 3 månader för tidigt.
    Startade då denna blogg för att få ur mig en del ur huvudet och förhoppningsvis kunna hjälpa andra i liknande situationer.
    Bloggen blev min kamrat under den långa tiden i ensamhet på sjukhuset.
    Kram på dig och njut av fantastisk och stärkande egentid nu! Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej
    Läser om dina strapatser så gott som varje dag. De låter som ett härligt mentalt SPA. Om man bortser från att du har ont och så. Men att vara i vacker natur med bara sej själv och i sin egen takt få vandra låter som en lisa för själen.
    Kämpa vidare och vila mycket.
    " Hasses mamma"

    SvaraRadera
  4. Rioja är fantastiskt, men man vet aldrig med mig. Rätt som det är så kanske jag tar mig ett glas vin. Vore dumt att inte göra det just här...
    Hallå Jessica. Ja knasboll stämmer nog in rätt bra tror jag, får ju mina spontana infall men så länge hjärtat är med så...
    Hej Hasses mamma. Kul att du är med. Mentalt Spa är vad det är. Otroligt skönt. Det är en förmån att ha fått möjligheten att göra detta nu.
    Johnny

    SvaraRadera