tisdag 15 maj 2012

Kvalm

Hejhej. Kl 5 i morse klippte jag iväg, är inte stressad men att ligga o dra sig nån timme till eller försöka somna om är stört omöjligt på ett härberge och i morse var det nått ljushuvud, haha, som slog på lyset 04.45... Problemet då är ju att om det skulle klicka för mig, jag är ju så from nu för tiden, så väcker jag ju alla andra;-) och det vill jag inte så då är det bara att dra. Riktigt kallt var det dessutom men jag är inte känd för att frysa så det gick fint. Brukar ta nån timme innan muskler o leder är vakna men sen rullar det på. Hittade ett frukostställe efter 3 timmar. Gott o nyttigt. När jag kom till Sahagun efter 23 km så värkte det som satan i hälarna. Jäkla trist. Satte mig en timme o då brukar det gå över. Märkligt att lite vila kan hjälpa;-) Well, knallade vidare, träffade på ett svenskt par från Värnamo som vandrade en bit av Caminon, de hade gjort första delen förra året, en del nu o sista skulle de ta nästa år. Väldigt få svenskar som jag har träffat på men ville jag träffa svenskar så borde jag stannat i sverige eller..? Till slut gjorde halt i Bercianos del Real Camino, ca 33 km & 49000 steg strax efter 14.00. Kände för att skämma bort mig lite så jag tog in på ett hostal. Eget rum, toalett och dusch... Skööönt. Men, säg den lycka som varar, låg o frös som tusan på rummet, skakade og var kvalm. Har redan spytt några ggr så livet känns inget vidare egentligen :-(  Försökte dricka en cola men det var bortkastat om ni förstår vad jag menar... Tja, tur jag inte tog in på ett Härberge med 60 personer till, haha vilken cirkus det hade blivit. Vet inte om jag ätit nått olämpligt eller om det helt enkelt är värmen som gjort det, typ värmeslag kanske...Glömde berätta att på härberget jag bodde på igår så hade de en pool. Iskallt vatten så gissa om det var skönt för trötta fötter. Dessutom, när jag sitter där så dyker det upp en som jag inte sett sen i starten av vandringen. Trodde hon hade avbrutit för hon hade jätteproblem med fötterna men hon hade tagit en vilodag så sen gick det bättre. Kärt återseende blev det. Småsaker i vardagen kanske men jättemycket värt här faktiskt. Jaja, vi får se hur det går med resten. Värker i hälarna och mår illa som tusan. Har gått över hälften så det känns bra och om några dagar så ska landskapet bli skönare men just nu känns det inget vidare :-(

6 kommentarer:

  1. Neimenn stakkars :-( Riktig god bedring Johnny :-) SK

    SvaraRadera
  2. Krya på dej mannen, d e väldigt intressant att läsa om din vandring. :) /alex

    SvaraRadera
  3. Tack. Riktigt illa nu, skakar noe fruktansvärt og kan inte behålla maten. Blir spännande i morgon, har planerat att ta det lugnt med bara 29 km men om jag inte får i mig nått blir det tufft
    Har ätit några imodium så vi får se...

    Kul att du också gillar den Alex. Fin support från alla.
    Johnny

    SvaraRadera
    Svar
    1. GIFT!
      Blir som ett gift, ett behov att gå ut att se ditt nästa inlägg.
      Kanske inte helt fel att ta en sabbatsdag, piggna till o ha mer behållning än kamp?
      Kamp för kampens skull äro tämligen överskattat...

      //TQ

      Radera
  4. Aj då...frågan är om du har för lite salt i kroppen, när du går så intensivt i varmt klimat, så blir du av med massa salt när du svettas. Då hjälper det inte med att hälla i sig vatten.Försök få tag i vätskeersättning el tryck en påse chips el jordnötter när du väl får behålla ....Skulle ha citerat en annan låt igår, sorry/ Kristina

    SvaraRadera
  5. Chips, salt, vätskeersättnning..? Hmm ska testa. Dina tips är alltid uppskattade Kristina.

    TQ. Kul o sant ang kampen...
    J

    SvaraRadera