torsdag 10 maj 2012

Kärlek uppstod

Blev kort idag. 26000 på lite drygt 17 km. Dryg uppförsbacke i morse o nästa ställe att bo på är över 20km bort så jag valde att stanna i Atapuerca. Liten koselig by och jag är trött. Ska försöka sova ifatt. Gick en stund med en glad snubbe från Brasilien. Han frågade om de svenska kvinnorna var vackra, jo men de norska är vackrare sa jag.  Han berättade att för många år sedan var han på stranden i Rio och där hade han träffat en Norsk kvinna, and she was so white sa han och skrattade.

Han från Brasilien jag gick med jobbade som säljare på en stålfirma. Jäkla trevlig, säkert 2.10 lång och 120kg, o glad hela tiden. Naturligtvis körde han Harley så vi hade en del att prata om. Han berättade om maten i sitt hemland, fantastiskt kött tydligen. Jag frågade varför han gjorde vandringen och han svarade: Caminon kallade på mig, det var dags att reflektera över livet.

Satt o pratade med ett par igår på puben. Mannen äger ett b & b i Norge. Hon var från Tyskland och för några år sen hade hon tröttnat, sålde allt hon ägde och luffade runt lite. Hamnade till slut på ett b & b i Norge, träffade ägaren och badabing badabom, kärlek uppstod, de gifte sig och gick nu på Caminon. Fin story va?

Har lite dåligt samvete för att jag gick så lite idag men inser väl att jag behöver ta det lite lugnt ibland. Soligt o varmt som tusan. Skönt. Stannade vid en skylt i en håla som heter Ages, det stod: Santiago 518 km så jag kan gå ifatt lite senare:-) Lite mer uppmuntrande än skylten i starten där det stod 790km...

Rolig grej i morse förresten. Gjorde min morgontoalett innan jag skulle gå och när jag vänder mig om så står det en annan man där, inne på toaletten där jag är, en del går inte att låsa alltså, hur som, första reaktionen är ju Wtf, är du blind eller? och då ser jag den vita käppen... Jepp, mannen är blind och vandrar Caminon, respekt säger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar