måndag 14 maj 2012

A man's gotta know his limitations

Phuuii, blev lång dag idag. 56100 steg och ca 37.5 km. Blir så mycket dag kvar om man går för kort tycker jag. Hamnade i en väldigt liten by som heter Calzadilla de la Cueza. Sista 17 kilometrarna var ohyggligt tråkiga genom ett platt landskap med en stekande sol. Första biten gick bredvid en flod i ett lummigt landskap så det var skönt. 15.30 var jag framme. Ville se hur långt jag kunde gå o det enda som stoppar är att det till slut gör för ont i fötterna. Är inte trött eller sliten på någe vis. Har druckit mycket vatten så nått har jag lärt mig. Eller som den kände poeten sa : A man's got to now he's limitations... Den förste som kommer på vem som skaldade så vist vinner en fika:-)

7 kommentarer:

  1. Harry Callahan . Dvs the one and only Clint Eastwood.
    Enkelt att söka på internet ;)
    /Mats

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att det går bra för dig!
    Så du inte behöver nynna på denna lilla uppiggande visa
    - Take a plan, take a pill,need some sleep feel like hell.
    In my suitcace that´s my life.....long long gone down the lonely road! Ha de gott/ Kristina

    SvaraRadera
  3. "limitations" är bara mentala begränsningar.
    /TQ

    SvaraRadera
  4. Mats har vunnit en lunch, ja vad hade vi gjort utan internet...
    Återkommer ang tid o plats. Känns Tromsö okej;-)

    Well Kristina, idag passar den låten bra tyvärr...

    TQ. Looong time, no see men jäkla kul " att höra din röst igen " Jo, limitations är mycket mentalt men nu vette tusan om det räcker...
    Johnny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har följt dig som en hemlig beundrare, lite stalker så där...
      Stor avund och med många fuderingar på vad jag skulle finna innom mig, inför mig själv under en sån vandring... Känns enklast o säkrast att låta bli, men de gör ju avunden ännu mer påtaglig.
      Respekt o beundran, kanske inte så hårt inför promenaden utan mer för mötet..... med sig själv...

      /TQ

      Radera
  5. Kul med en hemlig beundrare din tok;-) En värd vandring är det. Många tankar, många beslut som ska tas...
    J

    SvaraRadera
  6. avundsvärd skulle det vara
    J

    SvaraRadera