söndag 27 maj 2012

Hallå. Tjaa, vad ska man säga nu... Igår lördag så klev jag upp halv9, tog en dusch, gled i sandalerna, en ren skjorta. Hittade ett ställe med schysst frukost o satt länge. Tänkte på fredagens " målgång " att det var första gången jag kände mig ensam faktiskt, ingen att dela med där och då... Jaja, gick ut på stan på lördag förmiddag, srosade runt. Santiago är en fin stad. Många restauranger, barer o cafeer. Arkitektur som vida överstiger det mesta och katedralen Är fantastisk. En otroligt mäktig byggnad. Det var pilgrimsmässa kl 12 som jag var med på. Koselig tillställning. Träffade på ett äldre par från Holland jag mött tidigare så vi avtalade om lunch efteråt. Trevligt men de skulle vidare. Slappade mycket, vilade mina trötta fötter. Gick ut sen för att käka o hittade en restaurang med kass personal, åt lite räkor men blev på dåligt humör. Gick vidare och typ 5 meter bort låg en annan restaurang som var precis tvärtom. Vid baren satt 2 kvinnor från Usa med mycket humor och glädje som bjöd mig att sitta ner, de sa att jag såg ut som uteliggarversionen av Chuck Norris... Wth, sa jag o skrattade. Jävlar så kul vi hade. Massor med goda Tapas, trevlig personal o skön stämning. Rätt som det var dök den gamle Engelsmannen upp som jag träffat några dagar tidigare o slog sig ner. Han var tydligen Opera-fan och hans största favorit var vår egen Jussi Björling. Kul. Vi knallade runt o kikade på massor. Träffade en amerikan o en australiensare jag mött tidigare så det blev mer bar-besök och glada minnen. Well, till slut så tog tröttheten över för er gamle sandblåsare så jag gick hem till mitt och somnade som en stock. Vaknade av att det vräkte ner vid halv7-tiden. Packade o gick ner till taxin som tog mig till flygplatsen. Landade 18.10 på Skavsta där en kompis plus lillkillen väntade. Härligt. Har haft en fantastisk månad, the time of my life. Men, när jag ska sova, när jag lägger mig ner så börjar det värka i fötterna och benen. Har varit så i nån vecka men det går väl över. Mina skavsår kliar som satan men det är väl samma där. Tiden läker allt. Ska försöka hitta en kabel till kameran för jag har några fina bilder där också.
Dagen till ära måste vi ju ha en dagens låt, eller hur...?

2 kommentarer: