fredag 25 maj 2012

Framme :-)

58100 steg senare och 43 km om man räknar stigningen enligt min bok men skit samma :-) Gissa vart jag är och hur det känns:-):-):-) Det var ett slit idag kan jag lova. Gick vid 6tiden i morse och det var otroligt dimmigt. Träffade på lite folk här o där, en del skulle gå ända fram idag och några inte. Det var så segt, tiden masade sig fram. Det har ju blivit några kilometrar de senaste dagarna och vet att jag borde ha återhämtat mig bättre men trots smärtor, vätskebrist, onda fötter, skavsår på gud vet alla möjliga ställen så tog jag mig hit. Exakt kl 16.00 stod jag framför katedralen i Santiago. På 26 dagar har en medelålders och sliten blästrare från Katrineholm tagit sig från St. Jean Pied de Port i Frankrike till Santiago de Compostella i Spanien. För att kompensera för min pinsamma bussresa i början så tänkte jag strosa ca 20 km i Santiago i morgon trots att flera jag pratat med och visat där jag gått fel o de hävdar att jag gott o väl  har traskat de 790 kilometrarna så vill jag göra det. Har förresten varit och fått min sista stämpel och mitt Pilgrimsdiplom med mitt Latinska namn på. Hur kul som helst. Lovade mig själv för några veckor sen att när jag var framme så skulle jag äta en hamburgare. GOTT!!! Så, att försöka förklara hur det känns är omöjligt men naturligtvis underbart på ett sätt , lite vemodigt på ett annat. Blandade känslor. Har ont i fötterna som sagt och är trött i ryggen men själen känns bra. Har ju faktiskt klarat en hyfsat fysisk prestation tycker jag, i synnerhet de senaste dagarna. Kommer jag göra om det? Mmmmm ska landa först men träffade ett par som hade gjort Camino Portuguese och rekommenderade den varmt. Finare natur och inte lika " turistig " Dessutom skulle jag vilja gå den sista biten här, från Santiago till Finisterre. Den tar bara några få dagar och den ska vara fin har jag hört.Varför jag inte tar den nu beror på att en man sa till mig: when you get to Santiago, you are sick and tired of walking... Jaja, ska landa först som sagt men man vet aldrig vad som händer och dessutom: Det som händer en gång händer aldrig igen, men det som händer två gånger händer alldeles säkert en tredje gång;-) Den som kommer på vem som skrev det vinner en hemlagad lunch.
Ps. Ser jag nöjd ut eller...?
Ps igen. Fler bilder kommer som sagt, ska sortera lite när jag är tillbaka plus köpt en ny kabel till kameran. detta är ju bara mobilbilderna ni har fått sett och dessutom har jag mer att skriva. Mycket i huvudet just nu som jag hoppas ni förstår. Har haft det underbart på många sätt o vis. Ska bli kul i morgon när det är pilgrimsmässa. Spännande om det dyker upp vandringsvänner men mer om det kommer. Vi snackes;-)

14 kommentarer:

  1. bra kämpat!! :-) när har du tänkt vara hemma i sverige igen?

    SvaraRadera
  2. fan åxå! glömde å skriva att det va jag som var anonym i förra inlägget.
    uffe

    SvaraRadera
  3. Hej Uffe. Tänkte landa inkognito på söndag tidig kväll. Ska bli skönt. Ska så snart som möjligt masa mig upp och hälsa på dig och TQ men det kan dröja tyvärr, men, rätt som det är vetdu...
    Tack för all support förresten.
    J

    SvaraRadera
  4. Kanonbra Johnny. En mycket sliten blæstrare klarar det. då måste en ung ventilationstekniker och\kså fixa det. Det var jag som skrev dom bevingade orden och jag kommer till Katrineholm och æter en lunch med dig
    PS den behøver inte fel jag kræver att den ær køpt
    Michael E

    SvaraRadera
  5. Ja du Michael. Skälvklart ska du gå, det kommer att gå bra men det var inte du som skrev det... Men kom gärna o hälsa på..
    J

    SvaraRadera
  6. Paulo Coelho var det som sa de orden! Vi pratade ju till och med om det när du var och hälsade på senast.
    / Maria

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt gjort Johnny! 79 mil på 26 dar.... Finner inte ord... Vi får hoppas att du uppnått det du förutsatte dig. Ta det lugnt nu o ät nåt jävligt onyttigt! Vi ses snart! / Conny

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem Johnny ,jag har lakt upp slutbilden på datorn så jag kan beundra en sliten blästrare som har gjort något otroligt en del har dålda talanger
    Bernth

    SvaraRadera
  9. Jepp, Maria får en hemlagad lunch vid tillfälle.
    Tack Conny, jo jag uppnådde det. Känns skönt.
    Tack Bernth. Kul, well, jag bara gick o gick vetdu..
    J

    SvaraRadera
  10. Grattis. Bra kämpat!

    SvaraRadera
  11. Grattis detta gjorde du förbannat bra är fan i mig imponerad.

    SvaraRadera
  12. Tack till er båda. Det värmer ska ni veta.
    Johnny

    SvaraRadera
  13. Jag hyser inga tvivel om att vi i dag är herrar över vårt eget öde, att dess uppgift vi givits inte är bortom vår förmåga; att dess kval och hårda arbete inte överträffar vad vi kan uthärda. Så länge vi tror på vår egen väg och vår okuviga vilja att vinna kan ingen neka oss segern.- Winston Churchill
    Grattis Pilgrim!/ Kristina

    SvaraRadera
  14. Bra sagt Winston. Tack Kristina. Vi ses.
    Johnny

    SvaraRadera