söndag 6 maj 2012

Navarette

Hallo. 12 km, ca 19000 steg. Gled in i Navarette runt 09.30. Gick skapligt sakta i sandalerna. Provade att ta på mig vandringsskorna men fick ont direkt så de får ligga i ryggan ett tag till. Skämmer dessutom bort mig idag, tog in på ett Hostal vilket betyder, eget rum, egen dusch o toalett, tv, tvättservice och frukost.... Om jag har förtjänat det får andra uttala sig om men jag tycker det är skönt... Satt i solen och åt lite när Glenn o Tim, far o son, från Usa dök upp. Kärt återseende för han var den förste läkare som kikade på mitt onda ben för några dagar sen. De skulle vidare men vi fick en fika ihop så ska jag försöka knalla ifatt de om nån vecka. Vill bjuda de på middag för de bjöd mig då. Några km innan jag kom fram i morse så var det ett långt stängsel utmed stigen jag gick på. Det såg lite märkligt ut men när jag kikade på det så såg jag att det var massor med kors inflätade i det. Kors av gräs, pinnar, tyg, precis vad som helst. Kändes lite dystert även för en skummel fyr som mig... Gick förbi spaniens enda insjö idag. Såvitt jag vet har de bara en men den såg konstgjord ut. Badning förbjuden tyvärr men såg flera som fiskade och fick upp stora firrar så det är tydligen okej. I morgon bär det av till Najera, 17 km bort men om det känns bra så ska jag försöka gå lite längre. Rapport följer, siesta nu ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar