fredag 11 maj 2012

Kul med kontraster

Gjorde  7.5 km, 11200 steg på fastande mage, förutom vatten  förstås innan jag hittade ett ställe som hade frukost i morse... Gott.  Strax innan 8 på morgonen blev jag omkörd av en på en Harley... Såg rätt skönt ut men vad vet han om att långsamt vandra, en stunds kontemplation, att reflektera över livets små under... Att ha det ont men känna sig nöjd ändå, veta att man har det så bra?  Hmm, bah, avundsjuk? Vem jag? Mmmmm:-)

Kul med kontraster. Ena dagen tar man en kopp kaffe med en nyfunnen vän från Brasilien i en by med 18 innevånare, tydligen har 2 fallit ifrån för i min bok stod det 20 st. Och andra dagen tar man en fika ensam på ett kafé som heter Kafeteria Oslo i en stad med 170000 innevånare...31 km och 44600 steg blev det totalt idag.

Hett som satan så det har gått åt en del vatten. Burgos har en fantastisk katedral, Spaniens näst största faktiskt. Stannade en stund och kikade. Mäktigt bygge. Knallade vidare i värmen för att till slut stanna i Rabé de las Calzados. Liten öde by. Frågade en vandrare om han visste var härberget låg men han sa att han var praktiskt taget blind o undrade om jag kunde visa vägen ur stan. Igår hade han gått vilse och varit tvungen att sova utomhus till slut. Tuff skotte och trevlig som tusan. Han sa, vi ses nog snart, du kommer ifatt mig i morgon:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar