onsdag 9 maj 2012

Pajero

Wooaa, 27 km och ca 39000 steg i soligt väder för att till slut göra halt i Villafranca. En liten by med omkring 200 innevånare. Vägen hit är mestadels grusväg och vingliga stigar, genom små och större byar. Kul att se är att landskapet förändras från dag till dag. Lite mörkare färger idag än igår.  Raffsade i mig 3 Voltaren i morse och benet känns mycket bättre. Som jag skrev tidigare så värkte det nått fruktansvärt igår så jag var ordentligt orolig. Voltaren borde sponsra mig tycker jag, haha, är ju inte mycket för tabletter egentligen men de är bra att ha ibland. Anledningen till att jag stolpade på som vanligt idag var för att imorgon så är det 3 hyfsade toppar att bestiga och några 100 meter uppåt og samma nedåt frestar på ordentligt och då vill jag ta det direkt på morgonen och inte efter att ha gått nån mil eller 2... Smart va? Gick förbi en Mitsubishi Pajero idag och började skratta för mig själv. Trodde inte de hette så i Spanien och om någon kan svara på varför, så kan man vinna en kebab. Först till kvarn gäller...

6 kommentarer:

  1. för att 'pajero' betyder nåt på spanska, såklart!
    (förmörkelse enligt google translate)

    you owe me Kebab old man!

    /bop

    SvaraRadera
  2. fuskade och översatte med google... så det blir nog ingen kebab för mej :-/

    uffe el gordo

    SvaraRadera
  3. Växeltempraturbehandling mannen! Ta två hinkar, en med kallt vatten och en med varmt. Stoppa benet i den ena en stund, flytta sen till den andra. Gör så ett par gånger varje kväll så blir det fart på läkningen. Annars får du väl helt enkelt gå baklänges!?

    Wahlman

    SvaraRadera
  4. Mmmmm, vill påstå att Pajero betyder En man som rör vid sig själv... så tror inte nån av er har vunnit :-)och nu har jag dessutom dubbelkollat med några spansktalande som med en talande handrörelse bekräftade det...
    Hahahaha
    J

    SvaraRadera
  5. Hallå Wahlman. Kul att du dök upp. Skulle behövt dina kunskaper för några dagar sen. Du anar inte vilket helvete det var, fast det kanske du gör å andra sidan... Ska testa det där. Tror det blir smidigast i duschen på ett sånt här ställe. En del härbergen är väldigt primitiva.
    Johnny

    SvaraRadera
  6. Jo jag har läst och insett att du haft vissa problem... Men jävligt bra kämpat!! Värme växling sägs funka för vissa, börja och sluta alltid med det varma. Riktigt varmt och riktigt kallt ska det vara. Dusch och ispåsen funkar nog. Du ska nog överlag försöka värma när du inte går, värme ökar blodcirkulationen och därmed läkningen. Kyla är smärtlindrande och tar ner svullnad, men försämrar blodcirkulationen.
    Keep up the goodwork!!


    Wahlman

    SvaraRadera