tisdag 8 maj 2012

Fullmåne

Hola. 06.30 lämnade jag Azofra, sov illa som tusan, det är några smådetaljer som retar mig men det får jag lösa när jag är tillbaka i K-holm. Frukosten blev Kaffe med tostadas y marmelado och ett glas juice. Högerbenet blir bättre o bättre. På vänster fot har jag förvisso ett skavsår stort som en mindre by men det får man tåla. Fullmånen lyste för fullt, lite molnigt som förebådade regn... Svalt och härligt. Har inte bestämt mig för hur långt jag ska gå idag men när har man gått för långt egentligen :-) Gjorde ett depåstopp i Ciruena för då hade det börjat regna såklart. Ciruena är en spökstad, massor av övergivna hus. Även nybyggda lägenhetskomplex var helt öde, det enda som verkade funka var golfbanan. Märkligt hur folk kan gå upp i ottan i dåligt väder för att harva runt en 18håls-bana ;-) De flesta som vandrar gör ju det av olika anledningar, många för att bearbeta en svår period, skilsmässa tex, en del av religiösa orsaker, några går för nån som inte kan själv etc. Gemensamt för alla är att de har svårt att beskriva känslan av att vara på Caminon, vad som sker inuti... Hur som helst, ca 31000 steg blev det och då hamnade jag i Granon, ungefär 21 km bort. 300 innevånare ca. Härberget är jäkla koseligt om än lite primitivt. Alla får en tunn madrass på golvet i en del av en jättegammal kyrka. Funkar för mig. Tydligen är det gemensam middag ikväll och alla hjälps åt. Enda jag hängde upp mig på är att man får inte på några villkor lämna härberget förrns efter kl 07.00 vilket innebär sovmorgon alltså...

3 kommentarer:

  1. tja Jhonny tur att benet blir bättre, men skavsår är inget vidar det häller, det är kul att du har koll på hur många invånare det bor där du paserar, det är lika inresant som hur många steg du tar ,men något ska man ängna sig åt, det går ju inte att bygga grillar när du är ledig från att vandra ,men du hitt väl på något ,tills du kommer hem hi hi
    Men du behöver nog sova lite längre ibland så att batterierna blir fullt laddade,
    Det är intresant att följa din vandring.
    Ha det bra Bernth

    SvaraRadera
  2. Trettioentusen steg på en dag, På jobbet kom jag som mest upp i fjortontusen steg... Då lämnade jag inte bygget! Fast då fick jag bara se samma arbetsplats i Årsta...

    SvaraRadera
  3. Hallo Bernth. Well, det är mysiga byar man passerar och miljön är osannolik. Mycket att fundera på, grillar tex :-) arbete, natur, vänner osv. Skön promenad.
    Andy, Wth? Inte mer? Är du kommunanställd??? haha
    J

    SvaraRadera